رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه:
نیازسنجی آموزشی راهی برای نهادینه کردن فرهنگ سلامت در جامعه است

20 تير 1401
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: نیازسنجی آموزشی راهی برای نهادینه کردن فرهنگ سلامت در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، دکتر عصمت حیدری اظهار داشت: نیازسنجی فرایندی نظام‌دار برای شناسایی فاصله بین وضع موجود با وضع مطلوب یا آنچه باید باشد با آنچه هست و نهایتاً تعیین اولویت‌ها برای اقدام و اجرا است.
دکتر حیدری عنوان داشت: ماحصل نیازسنجی پایه‌ای برای انجام مداخلات آموزشی و جلب حمایت هدفمند متناسب با نیاز برآمده از جامعه خواهد بود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: نیازسنجی سلامت نخستین مرحله اجرای مداخلات ارتقای سلامت است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان داشت: نیازسنجی سلامت شامل جمع‌آوری منظم اطلاعات برای کارکنان و تیم سلامت و سیاست‌گذاران است تا آن‌ها قادر به شناسایی، تحلیل، اولویت‌بندی و تعیین نیازهای سلامت افراد، خانواده و جمعیت باشند.
دکتر حیدری عنوان داشت: نیازسنجی بهداشتی نیز روشی است که در آن مسائل و مشکلات بهداشتی  مردم به‌طور واقعی و از نزدیک بررسی و شناسایی‌شده و این مسائل بر طبق معیارهایی که منجر به ارتقاء بهره‌وری شوند اولویت‌بندی شده و جهت اجرا انتخاب می‌شوند.
وی اضافه کرد: با سنجش و ارزیابی نیاز آموزشی در شهرستان و انجام مداخلات آموزشی به‌موقع می‌توان مشکلات سلامت شهرستان را شناسایی و برای رفع آن و نهادینه شدن فرهنگ سلامت و سبک زندگی سالم در جامعه برنامه‌ریزی کرد.
دکتر حیدری اظهار داشت: نیازسنجی سلامت جامعه در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری به‌صورت سه تیم که شامل تیم سلامت، تیم مسئولین و معتمدین و تیم سر خوشه‌ها اجرا می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: نیازسنجی سلامت جامعه در شهرستان گناوه در کلیه خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی شهری به‌صورت هر دو سال یک‌بار انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ک.آ 3080

آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید

کلمات کلیدی:
نیازسنجی     دکتر.عصمت.حیدری     شبکه.بهداشت.درمان     شهرستان.گناوه        

تاریخ بروز رسانی:   20 تير 1401

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر |فايل متن خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >