اعتباربخشی شاخصی معتبر جهت بهبود مداوم کیفیت، بیمار محوری و ایمنی بیماران و کارکنان است

12 ارديبهشت 1402
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعتباربخشی شاخصی معتبر جهت بهبود مداوم کیفیت، بیمار محوری و ایمنی بیماران و کارکنان است.

دکتر احمد یزدان پناه در گفت‌وگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعتباربخشی به‌عنوان یکی از معتبرترین مدل‌های ارزیابی مبتنی بر کیفیت و ایمنی بیمار، یک ابزار ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است که بر بهبود مداوم کیفیت، بیمار محوری و ایمنی بیماران و کارکنان تأکید دارد.
وی تصریح کرد: در سایه این برنامه یکی از مهم‌ترین حقوق انسان‌ها که حق ایمن بودن از خطرات و آسیب‌ها هنگام دریافت خدمات سلامت است، محقق می‌گردد.
دکتر یزدان پناه ادامه داد: هر دو سال یک‌بار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونگی عملکرد بیمارستان‌ها در تحقق اصل بیمار محوری و ارائه خدمات سلامت باکیفیت، ایمن و اثربخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: باهدف آماده‌سازی مراکز جهت ورود به دور پنجم اعتباربخشی بیمارستان‌ها و هموار نمودن مسیر تحقق اهداف برنامه اعتباربخشی در بیمارستان‌ها، جلسه بررسی مسائل و نیازمندی‌های برنامه اعتباربخشی دو مرکز امام خمینی (ره) کنگان و شهید صادق گنجی برازجان که در نوبت ارزیابی اردیبهشت‌ماه سال جاری قرار دارند، با حضور رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی، کارشناس مسئول برنامه اعتباربخشی، مدیر پرستاری استان، تیم مدیریت اجرایی بیمارستان‌های مذکور و کارشناسان مربوطه در محل دفتر معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: متعاقباً طرح و بررسی نیازمندی‌های بیمارستان‌ها در برنامه اعتباربخشی، نیازهای اولویت‌دار مراکز تعیین و بودجه موردنیاز جهت رفع نیازها برآورد گردید.

انتهای پیام/ ع. چ ۲۰۶۰

آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید

کلمات کلیدی:
اعتباربخشی     معاون.درمان     دکتر.احمد.یزدان‌پناه     معاونت.درمان        

تاریخ بروز رسانی:   12 ارديبهشت 1402

تعداد بازدید:   ۳

چاپ خبر |فايل متن خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >